divendres, 5 d’agost del 2016

Tartar de sípia amb pernil, caviar de wasabi i crema de blat de moro

 Aquesta és una tapeta que us proposo avui i que és d'aquelles de "pocafeina", un estat d'ànim que sovint ens acompanya quan ja estem de vacances. No us deixeu enganyar per l'aspecte ni pel nom d'aquest plat, que podria resultar-vos enganyós si us fa pensar en un plat complexe. El tindreu fet en un tres i no res, ja ho veureu, i a més, es menja fred, cosa que convida força, ara a l'estiu. Jo ja feia temps que hi tenia ganes, al tartar, però no al més comú de carn, sinó al que em recordava les mandonguilles de sípia que un cop vaig tastar al Sant Pau de la Ruscalleda i que tan m'havien entusiasmat. Aquesta vegada, i amb modèstia, vaig fer-me'n la meva pròpia tapa, que avui comparteixo amb vosaltres. Si, a més, us agrada el picant, aquesta tapa no us decebrà.

Ingredients:
Sípia a la bruta (ja netejada)
pernil salat tallat a dauets
blat de moro dolç
Caviar de wasabi
Pebre blanc
Oli d'oliva verge extra


El que fem primer és netejar la sípia, si l'heu comprat a la bruta, o bé esvandir-la si ja l'heu comprat mig neta, com és el cas. A continuació, talleu la sípia en tires fines, de través, i després, la daueu (que no sé si el mot existeix, però m'ha agradat utilitzar-lo en aquest cas). Ja ho tenim quasi tot fet, només ens falta tallar a dauets petits els pernil salat (o comprar-lo ja a trossets) i fer un puré de blat de moro amb la batedora i un polsim de sal. 


Primer, barrejarem la sípia amb el pernil, ho regarem amb oli d'oliva verge extra i pebre blanc i ho deixerm macerar durant una hora. I quan vulguuem servir el plat, al fons, hi posarem la crema de blat de moro. A sobre, el tartar de sípia amb pernil i ho culminarem amb una mica de wasabi, en aquest cas, en forma de caviar (que el manel va portar l'altre dia a casa). Ja ho tenim a punt, boníssim! 







1 comentari:

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...