dimarts, 29 de març del 2016

Mona de Pasqua de nata i xocolata




Enguany, he tornar a fer mona de Pasqua. Ja és la tercera mona que publico en aquest blog. Primer, va ser la tradicional amb ous, que podreu consultar aquí. Després, va venir la de xocolata, que podeu trobar aquí. I ara m'he decidit per una mona de nata, que porta una fina capa de xocolata per sobre i que ha estat, enguany, la mona de l'Arlet, la nostra filla, i de l'Emma, la filla d'uns amics nostres amb els que hem dinat aquest dilluns tan nostrat. A ells els ha encantat el pastís i a nosaltres també! he he he

Els qui normalment em seguiu ja sabreu que quan anem de convidats a casa dels amics sempre ens agrada portar alguna coseta, i que en el meu cas, aquesta coseta es tradueix en unes postres. I així volia fer-ho també aquesta vegagda. El que passa és que no havia pensat en una mona. I m'hi va fer caure el Manel, quan em va dir: - coi, ja que és el dia de la mona, fes-ne una, si t'hi animes! I és clar que sí, que m'hi he animat, que aquestes coses em costen poc, he he he. 

Ingredients:
Pa de pessic (teniu la recepta aquí)
Nata per muntar sense sucre
sucre llustre
Ametlla crocant trinxada 
Arròs inflat
xocolata negra 70 %
sucres de colors per decorar
Decoracions no comestibles típiques de mona


Comencem la preparació ratllant la xocolata negra i preparant la nata. Poseu-ne uns 250 ml aproximadament, per un pastís mitjà. També hi podeu afegir, com he fet jo, el sucre llustre per endolcir-la, si la nata no en porta, de sucre. 


Seguidament, preparem el pa de pessic. No us explico de nou la recepta perquè la teniu al llistat d'ingredients gràcies a la recepta de mona de l'any passat. Segueixo: tallem el pa de pessic de través i el farcim de nata. Poseu-n'hi un dit de gruix. Seguidament, unteu la part superior del pastís i les parets laterals. I a continuació, arrebosseu les parets del costat amb la xocolata negra que ja tenim ratllada.



Ja estem a la part final. Només ens falta decorar la mona al nostre gust. Jo he començat afinant la superfície amb una espàtula pastissera perquè quedés ben plana. Seguidament, he coronat el pastís amb ametlla crocant. Al centre, hi he posat arròs inflat. I hi he fet unes petites decoracions de nata em volum amb la mànega pastissera, també hi he repartit unes petites boletes de sucre de colors.



Finalment, he recobert la capa superior de nata amb una mica de xocolata negra ratllada. I llestos!



5 comentaris:

  1. té una pinta brutal...encara que jo sóc més de mantega!! m'apassiona!! petons

    ResponElimina
  2. T'ha quedat molt bé aquesta mona i de ben segur també estava bona, amb un sabor clàssic que agrada a tothom. Vas quedar com una reina al portar el pastís.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Aquesta de nata me l´apunto...no hi havia pensat!...Quanta humitat! mmmm!!!

    ResponElimina
  4. Marina, te quedó perfecta, seguro que disfrutaron de la mona. Bss.

    ResponElimina
  5. Una mona genial!!! No m'estranya que no hagin quedat ni les engrunes!!! PEr cert, aquest ous amb plomes, dignes del Folies Bergère parisenc, m'encanten!!! Petonarros!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...