divendres, 23 d’octubre del 2015

Arròs i conill amb picada d'all negre


Ja fa temps que, a casa, vam descobrir l'all negre. Personalment, m'encanta menjar-ne gairebé cada dia, o bé sol o bé per untar una torradeta. En vaig fer una recepta de Pa d'all negre i nous ja fa temps. Però em vaig quedar amb les ganes de fer un plat on incorporar-lo però mai no acabava de tenir el temps, i quan el tenia el que se m'havia acabat era l'all. Són taaan bons, aquests grans negres! I cal destacar que tenen moltíssimes propietats. Aquí trobareu més vaig informació.

D'entrada, pot sermblar que el color no és molt atractiu a la vista, però de seguida que us el poseu a la boca i noteu com n'és d'untuós i agradable de sabor, us enamoreu de l'all negre, us ho prometo. Té un gust dolcet, que passa molt bé tant pensant en postres (és el proper repte que tinc al cap) com en un plat únic com el que avui us presento.

A casa, el rei dels arrossos és el Manel. Li queden sempre tan bons i li agrada tant, de cuinar-ne, que a poc a poc jo he deixat de fer-ne per dinar o sopar. Sempre deixo que ell torni a sorprendre'm, cosa que m'encanta, confesso. Però aquesta setmana m'he posat les piles i, aprofitant que l'Arlet feia la migdiada, m'he fet aquest dinar. N'he deixat un bon plat perquè el meu company també en pugui menjar a la feina, ja que sovint menja de tàper. 

Ingredients (per a 2):
Mig conill gros
conyac
2 grans d'all negre (en aquest cas, ecològic)
ceba
Pebrot verd i vermell
Carbassa (aprofitant que n'és el temps)
Arròs de pals
brou d'au

Per la picada: avellanes, pa torrat, julivert fresc i l'all negre


Comencem tallant les verdures a dauets. La carbass, més grossa perquè s'hi noti, un cop tinguem l'arròs cuit.


Ara, sofregim la ceba, primer, i després hi afegim els pebrots. Finalment, també incorporem la carbassa. Salem cada verdura a mesura que l'anem incorporant.


Ara, enrossim el conill. El saltem en una cassola amb oli, un cop l'hem salpebrat. El coem per un costat i per l'altre, i després hi afegim un bon raig de conyac. Apaguem el foc un cop s'hagi evaporat l'alcohol. 



Quan tinguem totes les verdures ben sofregides, afegim l'arròs i el napem. A continuació, incorporem el conill que ja haviem mig cuit i també afegim el brou d'au, o el de pollastre o el que tingueu fet. A mitja cocció, hi fiquem la picada, que us explico més avall.


La picada, el secret d'aquest plat. Farem una picada amb ALL NEGRE, avellanes, pa torrat i julivert fresc. 

Ara deixem coure l'arròs fins que el gra sigui al dente. Si cal perquè es beu tot el brou, hi podem afegir una mica d'aigua. Després, apagarem el foc i deixem reposar l'arròs durant uns 3 minuts. I ja el podem servir!












4 comentaris:

  1. Qué rico Marina, me gusta mucho el arroz con conejo. Bss.

    ResponElimina
  2. Pues a mí si me parece atractivo a la vista este arroz, vamos que lo veo y me como sin pensar, esa picada con ese ajo tiene que darle un gustito diferente. un besote y buen finde guapa.

    ResponElimina
  3. Doncs efectivament va anar al tàper, i tot i ser reescalfat, aquest arrosset estava impressionant!

    ResponElimina
  4. Doncs efectivament va anar al tàper, i tot i ser reescalfat, aquest arrosset estava impressionant!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...