dijous, 26 de març del 2015

Mini merengues amb ametlla


Com ja us vaig comentar aquí, de fer la crema de Sant Josep em van sobrar les clares dels ous, la llimona i una mica de sucre. Ho vaig aprofitar tot fent aquesta recepta que avui us presento, i que vindria a ser una versió de les merengues de tota la vida que ja coneixem. Vaig recordar que tenia ametlla picada al rebost de les coses de pastisseria i me'n vaig servir per fer aquestes mini merengues amb ametlla, una recepta d'aprofitament. Només us diré que van volar, de bones que eren. Així que si en teniu ocasió, no deixeu de fer-les, que són ben fàcils! I només us faran falta quatre ingredients i aprofitats, què més volem!

Ingredients:
5 clares d'ou
150 g d'ametlla trinxada crua o torrada
20 g de sucre llustre
el suc de mitja llimona


El que fem primer és barrejar les clares d'ou amb el sucre. També hi afegim el suc de la llimona. (Recordeu que la pell la vam fer servir per fer la crema de Sant Josep?). Si teniu màquina de batre anireu molt depressa. A continuació, hi aboquem l'ametlla i ho acabem de remenar tot amb l'ajut d'una llengua pastissera. 


Ara, fem petites muntanyetes sobre un silpat. I ho coem al forn durant 12 minuts a 180 ºC.


Un cop cuites les merengues i refredades ja ens les podem menjar! Si voleu podeu fer com jo, que al dia següent en vaig banyar algunes amb xocolata de cobertura i així en vam fer una ració extra i xocolatera. Bon profit!





7 comentaris:

  1. A mi les merengues em fan perdre el cap en totes les seves versions...i aquestes amb ametlla han de ser irresistibles! Petonarros!

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta Marina, no havia vist mai merengues amb ametlla d'aquesta manera, son molt originals i segur que boníssims!

    ResponElimina
  3. Quedan deliciososss, seguro que no quedó ni las migas.Bss

    ResponElimina
  4. Genials!! A casa mai sobren les clares, però rovells!
    Petons i bon cap de setmana,
    Palmira

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...