dimecres, 1 d’octubre del 2014

Hamburgueses de pollastre i curri amb arròs basmati especiat


Aquest mes, Memòries d'una cuinera ens llançava la proposta d'hamburgueses. Hi arribo un dia tard, però esperant que les noies del repte m'acceptin la proposta... he he he. També aprofito la recepta per saludar el mes d'octubre, un mes que sense dubte recordaré tota la vida perquè tindrà lloc una cosa ben important, el naixement de la nostra filla d'aquí a pocs dies. Ja estem ben impacients!

Sobre la recepta, a casa, no és que en mengem gaire sovint, d'hamburgueses, però quan en fem sí que ens agraden d'aquelles gustoses, sucoses, no massa fetes i, si pot ser, fetes per nosaltres mateixos. De seguida vaig tenir clar que volia aportar una recepta de pollastre, perquè de vedella o vedella i porc sempre és més fàcil de trobar-ne receptes. I com que a mi m'encanten les espècies i les aromàtiques, em va venir al cap la idea d'afegir a l'hamburguesa el curri, que amb pollastre m'hi agrada molt, i també amb arròs, que seria l'acompanyament de la recepta que us proposo i que és tan fàcil de fer a casa, ja ho veureu.

Ingredients:
150 g de pits de pollastre (també ho podeu fer amb cuixes)
1/2 ceba
1 pessic de sal
10 g de curri

Acompanyament: arròs basmati, gingebre deshidratat i sèsam negre
Acompanyament: salsa de curri (maionesa i curri)


El que fem primer és tallar la ceba i el pollastre a daus. Ho aboquem en una picadora de carn, i hi afegim un pessic de sal i el curri. Ho triturem, fins que la carn quedi melosa i ben trinxada. Això serà de seguida, perquè el pollastre és una carn prou tova.


Un cop triturat, anem fent boles amb la massa, i les aixafem, en forma d'esfera. 


Ja les tenim a punt per fregir! Ho fem amb poc oli, i poca estona, ja que la carn de pollastre es cou de seguida.


Mentrestant, hem posat a bullir arròs basmati, que ens acompanyarà molt bé l'hamburguesa.


Un cop bullit, l'escorrem i hi barregem aquests ingredients: gingebre deshidratat i sèsam negre.


Amb pocs afegits, ens queda un arròs molt bo i molt aromàtic!


Ara només ens falta muntar la salsa, que és molt fàcil de fer i que resulta molt aromàtica. Aquesta és una salsa que va fer un dia el Manel i, des d'aleshores, l'hem fet un munt de vegades perquè és boníssima. Només us cal maionesa i curri, i un pessic de sal, si l'hi voleu.


Muntem el plat posant l'arròs en un costat, una llàgrima de salsa de curri al centre del plat i l'hamgurguesa a sobre, que decorem amb unes llavors de sèsam. Per acompanyar la salsa, una mica de pa naan.










17 comentaris:

  1. Marina, has hecho una hamburguesa muy original y deliciosa, me encanta el toque de curry en la receta. El contraste de colores de colores del arroz lo hace muy apetecible, un plato de 10.

    Saludos!!

    ResponElimina
  2. El curry amb el pollastre queda molt bé i ben trinxat com a auqestes hamburgueses és com més m'agrada!!Arribo molt tard però m'alegro molt que dins de res sereu un més a casa!!!! Felicitats!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  3. Oh! que bones! Aquestes les faig si o si! una abraçada Marina guapa1

    Les recepes que m'agraden

    ResponElimina
  4. El tall es veu super esponjós i el curry és un bon amic del pollastre. La idea de la salsa genial.
    Moltes felicitats pel moment que us ha d'arribar, sense dubte molt important.

    Muas

    ResponElimina
  5. Només he provat una vegada el curry i va ser també amb una hamburguesa, i tinc el record que em va sorprendre moltíssim el gust!!! Ara al veure aquesta teva m'ha vingut ganes de provar-ho perquè no sembla pas complicat! Així que a la que tingui els ingredients m'hi poso ;)

    ResponElimina
  6. Amb el curry han de quedar super gustoses!
    Imagino que ja esteu ben impacients per l'arribada de l'Arlet... segur que aquest mes d'octubre el recordareu tota la vida!!!

    ResponElimina
  7. Marina me ha encantado esta receta. Yo siempre las hago pero solo con sal y pimienta y cuando he visto las tuyas... Madre mía qué ricas que deben estar. La hago ya mismo!!! Besos.

    ResponElimina
  8. Una opción ben saludable i bona, quin aroma i gust que han de tenir aquestes hamburgueses, Marina!! I l'acompanyament fantàstic ;)

    Petons!

    ResponElimina
  9. ostres que xules queden!!! i segur que son bonissimes! jo ultimament només compro hamburgueses de pollastre, em senten molt millor! petons

    ResponElimina
  10. Les de pollastre i les vegetals són les meves preferides, i aquesta amb el toc de curri pinta molt i molt bé! a més quina presentació més xula i més saborosa! ànims per aquests últims dies, segur que en res veieu la cara de la vostra nena!! un petó!

    ResponElimina
  11. Noia, ja s´acosta...aprofita a fer receptes com aquestes que ja et veig fent farinetes...amb curri? jejeje.

    ResponElimina
  12. Ja falta poc, cada dia quan veig el teu comentari o el teu "Me gusta" sé que encara la petita no ha tret el cap, pot ser s'està pentinant.
    El curry es una especia que m'agrada molt i amb el pollastre escau molt bé. Un plat per lleparse els dits amb el seu arròs i la maionesa barrejada amb curry.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Una propuesta muy buena y magnificamente presentada,Estos aromas del curry me encantan.Muy buena aportacion a memorias.
    Peto

    ResponElimina
  14. Marina quina bona proposta, jo aquest cop no he arribat al repte, a veure el proper mes!!

    ResponElimina
  15. Ma filla mitjana, precisament, l'altre dia em demanava plats amb curry...és molt de picant i espècies i diu que jo no el faig servir prou...en fi...que m'hi hauré de posar, i aquesta recepta teva pot ser un gran inici!!! Ja veuràs ja la de peticions que et farà la nouvinguda a casa quan comenci a parlar i vegi que té uns pares tan bons cuiners!!! Petonarros!

    ResponElimina
  16. Tens raó que no són tan habituals les hamburgeses de pollastre i que a més siguin tan delicioses com aquesta! Una abraçada! Anna de retallsdecuina.cat

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...