dimarts, 11 de març del 2014

Cuscús amb verdures, cigrons i pollastre especiat amb cúrcuma


Ja feia dies, massa dies, que tenia ganes de preparar aquest cuscús. De fet, des que vam anar a comprar a granel tot de productes en una botiga que han obert a Sabadell, com ja us vaig explicar aquí. Ahir, que vaig anar a comprar una mica per sopar, vaig trobar que hi havia uns pits de pollastre a la carnisseria que feien goig. No m'ho vaig pensar gaire, ja tenia l'acompanyament del cuscús, que prepararia amb la cúrcuma que també vam comprar a granel aquell dia que us deia. 

La cúrcuma és una planta tropical. Ve de l'Índia i té grans propietats medicinals.Conté el principi actiu curcumina, el que dóna a la cúrcuma el color groc -taronja, que ens recorda una mica al curry. De fet, és un dels components del curry, que com ja sabeu és una barreja d'espècies, i es pot trobar en pols per afegir als menjars: fideuà, arròs, llegums, llet daurada,etc. També trobem la cúrcuma en càpsules. Propietats: alleugereix el dolor, té poder antiinflamatori, depura toxines, és ideal per a depurar el fetge, disminueix el colesterol, ajuda que la bilis sigui més fluïda, pot reduir els nivells de glucosa en els diabètics, millora la circulació, és preventiu de l'arterosclorosi, alleugereix la inflamació de la boca i genives sensibles, té un gran poder antioxidant, augnmenta les defenses, és preventiu dels refredats, infeccions i diarrees, té un efecte expectorant i elimina la mucositat bronquial. També ajuda a la digestió.

En fi, si després de tot plegat, encara no us heu convençut que fer servir la cúrcuma de tan en tan no és prou interessant, encara us diré que a nivell organolèptic és molt i molt bona, no és tan potent com el curry, per tant, no acapara tant el gust, i aromatitza molt bé plats com el que us explico ara. 

Intredients:
1 bol de cuscús
1 bol d'aigua
1 pessic de sal
Verdures: pebrot vemell, pebrot verd, ceba, carbassó, albergínia
Un grapat de cigrons (cuits a casa)
julivert fresc
1 pit de pollastre
1 c. de cúrcuma
Oli d'oliva verge extra i sal

(+ la ceba, que no la vaig fotografiar)

El que fem primer és tallar el pit de pollastre a daus i posar-lo a macerar amb la cullerada de cúrcuma, oli d'oliva i un pessic de sal, tot ben remenat. Ho reservem a la nevera, mentre preparem la resta d'ingredients.


A continuació, ens posem a preparar el cuscús. Bullim el bol d'aigua amb un pessic de sal. I un cop bull, l'aboquem al bol de cuscús. Deixem que la pasta de cuscús absorveixi tot el líquid. I, un cop ho tenim una mica fred, escumem el cuscús. Per fer-ho, cal que agafeu una forquilla i aneu rascant la part superior del cuscús. Ho anem fent així, ja que sembla que el cuscús quedi compactat però se separa súper bé amb la forquilla. Després, el reservem en un bol, amanit amb una mica d'oli.



Ara, anem a preparar les verdures. Les tallem a daus d'una mica similar, excepte el julivert, que el picarem més petit. 




A continuació, agafem el wok amb una mica d'oli i hi saltem, primer, els pebrots i l'albergínia, a foc fort. 


Al cap de 5-7 minuts, hi afegim el carbassó i la ceba. Ho salem i seguim remenant. Deixem el gas a foc mig. 


Quan ja tinguem les verdures dauradetes i toves, hi afegim el pollastre macerat, i els cigrons. 


Afegim també el julivert i una mica d'aigua, perquè acabi de coure i lligar tot plegat. 


Acabem de deixar que cogui una mica més, i apaguem el foc. Ara, ja muntem el plat. Al centre, hi posem el cuscús. Al voltant, les verdues i el pollastre amb cúrcuma.


Ho presentem amb l'acompanyament rodejant el cuscús, que amanirem amb oli d'oliva i que finalitzarem amb una mica de julivert picat per sobre. Us recomano que us ho mengeu amb cullera, ja veureu que va més bé. (exemple gràfic al final). Bon profit!


















  

25 comentaris:

  1. M'encanta aquest plat, i que complert que l'has fet! Jo sempre menjo el cuscús amb verdures nomes però provaré aquesta recepta teva, i la curcuma la posaré més sovint, quin munt de propietats! Petons

    ResponElimina
  2. menuda delicia de plato, la verdad es q es de lo mas completo y esta de mas de rico!!!

    ResponElimina
  3. que rico! y la presentacion me encanta, bicos

    ResponElimina
  4. Se'm fa la boca aigua!! m'encanta el cus cus amb verdures, i amb la cúrcuma... quin goig!
    petonets

    ResponElimina
  5. M'encanta el cus-cus, i tal com l'has fet tu té una pinta!! Mmm! Per cert, ja sé quina botiga de sabadell dius! Jo també hi he anat! ;)

    ResponElimina
  6. Has preparado un plato tremendamente rico, me encanta. Yo hace tiempo que dejé de utilizar tartrazina para dar color a las comidas y utilizo la cúrcuma y el azafrán, muy ricos y más sanos. Besos

    ResponElimina
  7. Quin plat més bo i complert, plat únic com ens agrada tant a casa!
    Palmira

    ResponElimina
  8. Delicioso!!! Mira por donde le voy a dar uso al wok que lo tengo arrinconado!! Supongo que los garbanzos son los que vienen ya cocidos de bote.
    Estoy de sorteo por mi cumpleblog!! Si quieres te puedes pasar y apuntarte!!
    Besos

    ResponElimina
  9. Pues no, los garbanzos son cocidos en casa. Los de bote no me gustan nada. Luego me paso por tu blog!

    ResponElimina
  10. Ostres em sembla sentir l'oloreta...! Deliciós... a mi el cous-cous m'agrada molt i aquest teu té una pinta excepcional!!! En realitat, més que amb cullera, jo me'l menjaria, a la manera tradicional, amb els dits! Petons!

    ResponElimina
  11. esta combinacion es magica,buena, buena¡¡apetece mucho en cualquier momento del año.
    Peto

    ResponElimina
  12. Precisament ahir pensava que ja fa molts díes que no en menjo de cous-cous i a casa ens agrada molt.
    També ens agrada el curry i la cúrcuma.
    M'agrada el plat que ens portes avui tan complert, fa venir gana.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Ha de quedar un cuscus super gustós. I amb uns colors preciosos, entre el groc de la cúrcuma i les verdures...
    Un plat saludable que pot ser un àpat ben complet.
    La botiga que dius és la del carrer st Antoni, oi?

    ResponElimina
  14. Un bon plat i molt complet, ara fa temps que no menjo couc-cous i m'encanta, petons !!

    ResponElimina
  15. un plat complert i bo, ideal per endur-se'l a la feina perquè fred és també moooolt bo! ;-)

    ResponElimina
  16. Doncs just estava jo pensant en fer-me un cuscús per demà a dinar, i m'apareix aquest teu tan apetitós, em sembla que no m'ho pensaré gaire, i per descomptat li posaré cúrcuma, no en tenia ni idea de totes les propietats que té!

    Petons!

    ResponElimina
  17. Marina, és sempre un plaer entrar al bloc i veure les teves receptes tan bones i ben elaborades.
    Que bo aquest cuscus.

    ResponElimina
  18. Ara mateix m'encantaria que fos el meu dinar!! m'agrada molt aquest plat! la cúrcuma diuen que és tant saludable, jo n'acostumo a posar sempre que puc, fins i tot a les vinagretes. Petó

    ResponElimina
  19. A mi sí que m'has convençut Marina, així que ja en compraré i a veure si preparo un cuscús com aquest que ens has portat que pinta boníssim!!

    Petons guapa!

    ResponElimina
  20. El cuscús és molt i molt versàtil i a casa el mengem de totes les maneres possibles PERÒ no hi havia barrejat mai cigrons!! No sé perquè... potser perquè acostumo a fer els cigrons sols o com a ingredient principal d'un plat... ho hauré de provar perquè aquest teu fa MOLT bona pinta Marina!! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. La barreja de llegum i cereal és molt saborosa i ara sabem, científicament, que es complementen els seus aminoàcids, obtenint proteïnes d'óptima qualitat, Una bona combinació seria d'1 a 3, o sigui, una porció de llegum per tres de cereal. Salut i sabor!!

      Elimina
  21. M'agrada molt el cuscús sobretot amb verdures o amanida(taboulé), i aqueta és una bon opció.
    Petonets.

    ResponElimina
  22. Jo també faig aquesta recepte però amb una variant ... El cuscús no el faig a banda, sinó juntament amb les verdures i el pollastre especiat. Així no es queda amb el seu gust incípid i també agafa gust de tot plegat ... En comptes d'aigua també es pot tirar caldo de verdures o pollastre ...

    Saaalut !! :)

    ResponElimina
  23. Hola Marina,

    Aquest dissabte tinc una convidada a sopar. He estat remirant per internet i al final he anat a parar a aquesta teva recepta del cuscús amb pollastre, cigrons i verdures. És el que he decidit cuinar.

    En total serem tres a taula. Faries només un pit de pollastre, o un i mig - dos? De cuscús en posaré en cru un got i mig - gairebé dos, més val que en sobri.

    Gràcies per endavant!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...