dimecres, 6 de novembre del 2013

Llobarro al forn amb patates, ceba, tomàquet i aromàtiques


El d'avui és un plat molt senzill de fer, lleuger i molt nutritiu, que pot funcionar com a plat principal d'un àpat, precedit només per una bona amanida. El peix que us proposo cuinar és el llobarrro, una espècie de peix blanc molt gustosa, ideal per a petits i grans. També conegut com a Llop de mar (qui conegui la famosa havanera ja n'haurà sentit parlar, del llop de mar), i en castellà anomenat Lubina.

El llobarro es troba normalment a prop de la costa, en ports, bancs de sorra o a les roques. Té el cos allargat i el morro lleugerament enfonsat fins a l'alçada de l'ull. Sovint, això ens ajuda a identificar-lo. El cos és de color gris, més clar a la part ventral  i amb irisacions de color verd o daurat a la part dorsal. Viu sobre zones sorrenques, còdols i zones rocoses, fins uns 100 metres de profunditat.

** Curiositats: Es tracta d'una espècie molt resistent que pot sobreviure en condicions molt variables, podent resistir temperatures de l'aigua de fins a 2ºC o 32ºC (tot i que deixa d'alimentar-se per sota dels 7ºC), resistint també salubritats molt més baixes que la del mar, el que li permet remuntar els rius en busca d'aliment.

Ingredients: 
Llobarro mitjà
Patates
Ceba
Alls
Tomàquets
Farigola, romaní, sàlvia, comí en pols



Agafarem les patates i les pelarem. Aquestes que veieu aquí són de l'hort del pare del Manel i són unes patates que ens agraden molt perquè tenen poca aigua, i això les fa molt gustoses. Un cop pelades, les tallem amb la mandolina, perquè així ens quedin ben fines. 


Disposem les làmines de patata en una safata per anar al forn i les reguem amb oli i també hi posem una mica de sal. 


Repetim el procés amb la ceba: la pelem, la filategem i la disposem a sobre la patata.



A continació, fem una altra capa de patates, laminem els alls i els repartim per sobre. Ho tornem a salar tot i ho reguem amb oli. També hi afegim el tomàquet tallat a quarts.


Finalment, repartim les herbes anàrquicament per sobre.


 I ho posem a coure al forn durant uns 20 minuts a 170 ºC. Un cop passat aquest temps, traiem la safata del forn i hi disposem el llobarro, empolsinat amb comí. 



Ho coem uns 15 minuts més al forn, i ja ho tindrem llest!










16 comentaris:

  1. A l'hora que és, ha estat veure les imatges i començar a ensalivar. Quin plat més bo i sa, Marina. El peix fet amb patates i ceba és una delícia, i la tomata l'acaba d'amorosir. Quina gana m'ha entrat! Petons.

    ResponElimina
  2. Marina quin plat més complert. El peix amb patates, no sé si m'agraden més les patates o el peix:
    Petons

    ResponElimina
  3. para mi es la forma mas buena de comerse un pescado,tremenda tu receta¡¡
    peto

    ResponElimina
  4. La millor manera de menjar peix al forn i la que més m'agrada! Quants colors i gairebé puc sentir l'oloreta que fa!!!
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  5. Al forn és com més m'agrada el peix, i el llobaro és un dels meus preferits. Amb aquest llit tan bo que li has fet és un dinar excel.lent!

    ResponElimina
  6. Boníssim, m' encanta el llobarro, i cuinat al forn amb aquest guarniment és molt complet

    ResponElimina
  7. Ohh quina bona pinta!! El llobarro m'agrada i cuinat així té que estar boníssim! petons

    ResponElimina
  8. Tinc que menjar més peix, queda molt bo, i amb plats com aquest m'entren moltes ganes.
    Una abraçada

    ResponElimina
  9. Quan he vist les patates he pensat "quina pinta", això no es troba normalment a les botigues! Quin peix més bo i complet! Marta

    ResponElimina
  10. Un peix al forn és un dinar/sopar ideal, i aquest llobarro t'ha sortit de luxe Marina!

    Petons!

    ResponElimina
  11. M'encanta aquesta recepta, ja que m'encanta el llobarro ummmm i fet així el forn encara més, amb les patates, m'agrada molt!!
    Petonets.

    ResponElimina
  12. M'agrada molt el tallador de patates que tens per fer làmines!!!! Un plat deliciós, el peix al forn sempre té aquell toc tan melós...i les patates aromàtiques li deuen donar un gust boníssim!! Petons

    ResponElimina
  13. Xiqueta....quin plat més complet!!!!! M'agrada molt el peix al forn.....amb patates, ceba i tomaca!!! Deliciós!!!
    Salut i petons,
    Olga

    ResponElimina
  14. Se'm fa la boca aigua!
    A mi no em queden mai bé les patates, em queden crues si les poso així directament al forn, potser és la temperatura. Ara provaré a fer-ho com tu.
    Petonets.

    ResponElimina
  15. Deliciós, Marina! Moltes gràcies!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...