dijous, 30 de maig del 2013

Pastís cruixent de cireres per la meva germana



Segueixo amb les cireres. Després de l'entrada anterior, sobre visita els horts de cirerers de Santa Coloma de Cervelló, avui us proposo un pastís de cireres molt i molt fàcil de fer. És el pastís d'aniversari que vaig fer per la meva germaneta. Com que ambdues fem anys el mes de maig vam decidir fer una celebració conjunta un xic especial, amb la família, un aniversari a la muntanya! Vam celebrar l'aniversari al castell de Castellcir, un indret que us recomano molt, si us agrada la natura i caminar.

La idea pel pastís la vam trobar un dia que fullejàvem la revista Cuquin Magazine amb el Manel. De seguida vam pensar que seria un pastís perfecte per emportar-nos de picnic, ja que dins d'una caixa i a temperatura ambient, no se'ns faria malvé ni es deformaria. I així va ser, perquè el pastís va arribar fins al final en bon estat! No és un pastís difícil de fer i, en canvi, incorpora un ingredient boníssim, la cirera, que en aquesta època arriba al seu esplendor.A més de la cirera ja no cal afegir-hi gaire farcit més, és tan dolça ara! 

Ingredients:
2 làmines de pasta de full
1/2 kg de cireres
100 g de sucre gra
50 g de sucre llustre


Comencem a preparar el pastís estenent una làmina de full i l'empolsem amb sucre gra. També podeu fer servir sucre morè, si voleu. 


Mentrestant, traieu els pinyols de les cireres. Hi ha un truc molt fàcil, i ben senzill, que és fer-ho amb la carcassa d'un bolígraf Bic. Funciona! Aquí ho teniu:


Col·loquem les cireres a sobre la làmina de pasta de full, fins acabar-les. 


Després, hi empolseu una mica més de sucre. 


Ho tapem amb l'altra làmina i segellem pels costats. 


Fem unes incisions a la làmina superior, en forma de triangle. D'aquesta manera, la pasta de full no se'ns inflarà excessivament ni irregular, i el vapor que desprengui la cirera durant la cocció podrà sortir en llibertat. Així: 


Hi tornem a tirar una mica de sucre per sobre i el posem al forn a 180 ºC durant una mitja hora. Els primers 15 minuts, només per la part de baix encesa. I els últims 15 minuts, a dalt i a baix.


El traiem del forn i el deixem refredar a temperatura ambient. I ja el tindrem a punt! Per consumir al moment o bé per endur-nos d'excursió, com vam fer nosaltres!




La meva germana i jo















40 comentaris:

  1. Doncs sí que és fàcil de fer i es veu deliciós!! Moltes felicitats a la teva germana Marina! ;)

    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Felicitats a les dues, què guapes!!! Sí que és molt senzilla de fer... això i la bona pinta que té, engresca a qualsevol. La penso fer!!! Petons.

    ResponElimina
  3. Uau, que bo!!! M'agrada!!!
    Moltes gràcies per compartir-ho!

    ResponElimina
  4. Moltissimes felicitats Marina!!!! I aquest pastís va a la meva llista de postres a fer...!!!!!! M'encanten les cireres!!!!!

    ResponElimina
  5. una tarta bien fácil y buena y que manera mas perfecta de celebrarlo que en vuestro ambiente favorito la montaña y la naturaleza.Ya vi las fotos por el Face
    peto

    ResponElimina
  6. Mira que es veu fàcil de fer i ha de ser bonissim. felicitats a totes dues.
    Ptons

    ResponElimina
  7. Ostres un pastís d'allò més bo, i sembla fàcil de fer!

    Moltes felicitats a les dues!

    Petons!

    ResponElimina
  8. Perquè no tinc cireres que, si no, me'l poso a fer ara mateix!!! Quin goig! I quin goig tu i ta germana! Això si que es celebrar el cumple com cal!

    ResponElimina
  9. M'ha encantat aquest pastís, Marina! I moltes felicitats per tu i la teva germana! La meva germana i jo també ens portem 9 anys :D

    Petonets :)

    ResponElimina
  10. qué buena pinta Marina y qué presentación, me encanta, felicidades a las dos, guapes!!!! bsts

    ResponElimina
  11. Sembla fàcil aquest pastís de cireres!!! I segur que boníssim!! Ara pots provar la coca amb cireres...típica de Reus!! La teva germana deu estar encantada!! Felicitats!!! Ptns

    ResponElimina
  12. tiene una pinta buenisima! me gusta como le quitas las pepitas a las cerezas, lo pondre en practica! estais guapisimas, un biquiño a las dos.

    ResponElimina
  13. Me gusta la receta, se ve sencilla y deliciosa.
    Qué buena manera de celebrar un cumpleaños, felicidades!


    losantojosdeclara.blogspot.com.es

    ResponElimina
  14. És realment bo i paga molt la pena, pels pocs ingredients i la poca feina que dona. I endur-se'l per celebrar-ho a la natura, una una gran pensada.

    ResponElimina
  15. Oh!!! felicitats a la teva germana i a tu per aquest pastís tan de temporada, be que la comencem amb les cireres...que bo!!! petonets

    ResponElimina
  16. LA Mireia aquesta tarda quan ha vist el pastís només anava dient, no pot ser, això no pot ser... i demà segur que farà alguna coca amb cireres o alguna altra cosa.
    Per cert, una manera molt curiosa de treure els pinyols!!!

    ResponElimina
  17. Per molts i molts anys a la teva germana.
    El pastís una autèntica delícia i les cireres de Sta.Coloma, ummmmmmm, genials.

    ResponElimina
  18. Jo ja se perque és 'X' aquest pastís, perque les cireres ho inflamen tot!! La meva fruita preferida!!
    ah, felicitats a la germana es clar :)))

    ResponElimina
  19. Marina en primer lloc felicitats a les 2!!! sou iguals, una més rossa però teniu la mateixa expressió!
    I en segon lloc, m'encanta el pastis, a banda de ser molt fàcil de fer, té un aspecte irresistible! i el truc de treure el pinyol amb el boli! genial! es una molt bona pensada! Petons!!!

    ResponElimina
  20. Els dolços que donen poca feina i a sobre tenen aquesta presència, mereixen la nostra atenció i etern agraïment. Haurem d'aprofitar la temporada de la cirera en dolç i salat. Ah! i moltes felicitats a totes dues per molts anys. Petons,
    Pilar

    ResponElimina
  21. Vaya casualidad, yo pasé el fin de semana en Santa Coloma de Cervelló. Muy bueno ese pastel, si me decido aún me quedan cerezas.
    Blanca de JUEGO DE SABORES

    ResponElimina
  22. mare meva Marina! ja m'imagino el cruixent de la pasta de full i se'm fa la boca aigua! quina magnifica recepta, amb cireres! o te la copio o la versiono pero algo faré! peotns

    ResponElimina
  23. Una celebració ben maca anant d'excursió, no? I el pastís fa una bona pinta...!!
    Felicitats a les dues per l'aniversari, i molt bon cap de setmana!!

    ResponElimina
  24. Ostres, quin pastís, el farcit t'ha quedat espectacular i a més amb cireres, que són la meva fruita preferida. M'ha agradat molt i no m'estorbaré massa a fer-lo. No coneixia aquesta manera de treure els pinyols, no fa falta per res gastar-se els doblers amb el gaddget que serveix per al mateix. Enhorabona per l'aniversari, la teva germana i tu sou dues gotes d'aigua i celebrar l'aniversari per la muntanya és una idea esplèndida!

    ResponElimina
  25. Moltes gràcies germaneta!!! Va ser una gran dia!
    un petó!

    ResponElimina
  26. Puc donar fe que és molt bo... jo el faig quan hi ha bona cirera, per tant ara, és una variant a les coques amb cireres que per aquí mengem molt sovint entre Corpus i Sant Joan.
    M'ha fet gràcia veure que també les espinyoles amb el boli bic .-)

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  27. Nyam! Una super idea i deliciosa segur!

    Me l'apunto! Amb el que ens agraden les cireres a casa la farem segur.

    ResponElimina
  28. M'agrada el pastís, es molt senzill, però ho que m'ha deixat al.lucinada es la manera de treure els pinyols de les cireres.
    Esteu molt maques a la foto la teva germana i tu.
    Petons i bon cap de setmana.

    ResponElimina
  29. Felicitats a les dues! Ja vaig veure les fotos de l'excursió al FB, es veu iun indret molt bonic.
    I el pastís, més fàcil i més bo impossible!

    ResponElimina
  30. Us assembleu les dos germanetes!!!! que guapes!
    Un pastís genial... les cireres son fantàstiques per anar "tancades" dins d'una preparació...jo en faig molts cada estiu perque son bellisims aquests pastissós!!!!!!
    Felicitats!!!!!!

    ResponElimina
  31. Quin pastís de cireres més bo! A la meva mare li encanten les cireres, tinc que provar-lo... Moltss felicitats!! Petonets!

    ResponElimina
  32. Per molts anys i gràcies per compartir els teus trucs.

    ResponElimina
  33. Molts felicitats!!!! I quin pastís tan fantàstic. Ben fàcil i segur que deliciós. M'ha agradat molt el truc del boli bic, ho posaré en pràctica. Ets una crack!!!
    Petonets bonica

    ResponElimina
  34. Un pastís genial! Però encara m'ha agradat més el truc del boli Bic! Llàstima que no ho he llegit fins avui, perquè dissabte vaig tenir una nena a casa que no sabia treure's el pinyol i pobra, anava rosegant la cirera :-)
    Moltes felicitats endarrerides!

    ResponElimina
  35. Nyam!!! aquest pastís ha d'estar deliciós!! ja pot estar contenta la teva germana, eh!!? i per cert, us assembleu moltíssim!!!!

    ResponElimina
  36. M'encanta aquesta recepta, l'agafarem en prèstec ;)
    Molt guapes les dues!!

    ResponElimina
  37. Bé, he arribat aquí per veure el 'truqui' del boli bic i em trobo amb un pastís que a més de semblar senzill de fer, ha d'estar bonissim. Petons !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegra que t'hagi agradat, Jose! Encantada de saludar-te!

      Elimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...