dimecres, 20 de febrer del 2013

Flor de mató amb melmelada de mandarina i gingebre


Feia dies que volia fer melmelada de mandarina. Sobretot, perquè ja comencen a acabar-se i m'agrada guardar-ne un record al rebost. Els qui ja em coneixeu una mica ja ho sabeu, que sóc molt melmeladera... he he. Així que l'altre dia m'hi vaig posar. Aprofitant que tenia unes tartaletes que havia cuit de la massa sobrant de la tatin de mango. Però anem al gra, us explico la melmelada, que és ben fàcil, ja ho veureu!

Ingredients:
mandarines
1 taronja
Sucre (1/4 del pes de la fruita)
20 g de gingebre


Comencem pelant les mandarines, i també una taronja, a sang. Qui no sàpiga què vol dir "a sang" aquí teniu una foto on ho veureu ben clar.


Seguim preparant les mandarines. Les tallem a trossets i procurem que no hi quedi cap pinyol. Les introduïm dins l'olla i també hi posem el sucre i el gingebre. Ho deixem coure, a foc lent.


Mentrestant, posem a esteril·litzar els pots de la conserva, important! S'han de bullir durant uns 15 minuts.


Finalment, al cap d'una hora i una mica més ja tindrem la melmelada a punt. La introduïm als pots, que taparem i girarem del revés en calent perquè facin el buit. Se'ns conservaran un any al rebost, sempre i quan estiguin en un lloc fosc, sec i fresc.


Amb la melmelada que no m'hi va cabre als pots vam fer aquestes casssoletes, aquestes floretes, dieu-n'hi com volgueu. La pasta és brisa, ja us he comentat, aprofitada de les sobres de la tatin, i també hi ha una mica de mató i unes llavors de rosella.




Amb aquesta recepta participo a la convocatòria del blog Anar de tapes - Concurs Mossegades.


27 comentaris:

  1. Marina, el mató es uno de mis "vicios pequeños" y la mermelada de naranja mi preferida así que me has alegrado el día!! Besicos.

    ResponElimina
  2. quina magnifica combinació la de mermelada, gingebre i mató! m'encanta amb la galeta!! que bo,em tingut una idea semblant, però tu dolça i jo salada! que tinguis molta sort guapa! un petonàs

    ResponElimina
  3. Impressionant, de bo i de maco!
    Petonets!

    ResponElimina
  4. Jo també soc melmeladera, m'agrada fer-ne però per regalar-la, perquè no soc massa de menjar-ne. No se si a l'hort encara ens queda alguna mandarina, però si és així, provaré de fer la teva recepta. El gingebre m'agrada molt, l'utilitzo també per fer melmelada de maçana amb gingebre i canyella, que tinc publicada al bloc. Ja te'n faré cinc cèntims.

    ResponElimina
  5. Entre el crunxi crunxi de la tulipa i el mató amb la melmelada... això és un postre 10 com cal!

    ResponElimina
  6. M'agrada molot el mató, una altra idea per tastar-lo. Petons!

    Ana

    ResponElimina
  7. He fet melmelada de tari¡onja, però mai de mandarina... ha de ser encara més bona! I el toc del gingebre em sembla sensacional.

    ResponElimina
  8. Una combinació genial!!! I la massa amb forma de flor, una idea boníssima i molt artística!!! Una abraçada Marina!!!

    ResponElimina
  9. que bones són les melmelades cassolanes, no tenen res a veure amb les comercials!!! estic convençuda que la de mandarina està boníssima. petonets

    ResponElimina
  10. Melmelada de mandarina, fa dies que em ronda pel cap! jejeje Ha de ser deliciosa, i tan ben acompanyada encara més, arrodoneix la tartaleta!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  11. Ultimament també m'agrada fer melmelades, de taronja, lemon curd, figues però de mandarina no se m'havia acudit. Et faré cas

    ResponElimina
  12. ummmm m´encanta el mato, i aquesta combinacio, no l´havia tastad mai!! l´apunto!!
    un petonet.
    Receptes amb vida

    ResponElimina
  13. Es veritat! com la melmelada de casa no hi ha res!!! i la de taronja amb el mató jo la he pres i està impressionant i ja no et dic presentat com ho has fet:) Petonet

    ResponElimina
  14. wow què guapet Marina, t´ha quedat de concurs, sort, bsts

    ResponElimina
  15. Marina t'han quedat molt i molt be i el pas a pas perfecta.

    ResponElimina
  16. hooo que maca t'ha quedat i quina pinta!!! el mató amb melmedada de mandarina no ho he provat mai.Deu ser molt millor que la de teronja.

    ResponElimina
  17. Molt guapes, les flors!!!! Pareix una mescla ben bona... Una de les meves idees pel concurs també era dolça, però haurà de ser per una altra, ja que el temps m'ha passat davant!!!

    ResponElimina
  18. Què boniques! La mescla mató i el cruixent de la tartaleta les deu fer digne de mossegada...Sort!

    ResponElimina
  19. Que bonito y rico se ve marina, me encanta, besos

    ResponElimina
  20. Quina bona idea, queda molt xulo, La melmelada de mandarines es molt bona i ara que ja s'en troben poques s'ha de aprofitar per recordar-les la resta de l'any. té un color molt maco.
    Sort al concurs.
    Petons.

    ResponElimina
  21. Marina, saps que sóc de pocs dolços, però a aquestes postres no em puc resistir.

    ResponElimina
  22. La confitura té un color taronja preciós i ha de ser molt bona, de mandarina. Trob que has pensat molt bé en presentar una tapa dolça perquè no n'abunden als bars de tapes.

    ResponElimina
  23. Que xules aquestes tartaletes!!M'apunto la melmelada de mandrines a pendents, que d'aquesta no n'he fet mai...
    Petonets

    ResponElimina
  24. La melmelada amb el gingebre segur que m'agrada!! i les tartaletes t'han quedat tan mones...
    Petonets

    ResponElimina
  25. Aquesta tapeta ha d’estar boníssima amb la melmelada de mandarines, queda anotada la recepta de la melmelada.
    Petons

    ResponElimina
  26. Oi oi oi!!! Melmelada de mandarina? L´he de tastar si o si!!!

    Petons wapa!

    ResponElimina
  27. Tot buscant receptes de tapes per un sopar m'he trobat amb aquesta meravella que haig de fer si o si!
    Marta

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...