divendres, 15 de juny del 2012

Mel Mató Meló, les tres M


És ben clar perquè aquest post es diu com es diu. Mel i mató són els ingredients que aquest mes ens proposa el repte de Memòries d'una cuinera. No volia faltar a la cita perquè la de mel i mató és una de les postres que més m'agrada. Sobretot, quan vaig en un restaurant "Can" i tenen les tradicionals postres catalanes: crema catalana, macedònia, iogurt, músic... i Mel i mató! La meva primera idea va ser fer un flam de mel i mató, perquè a casa me'n faig de tant en tant, però em vaig adonar que ja n'havia publicat un aquí fa uns mesos (flam de mel i mató amb liquat de mandarina). Així que m'havia d'empescar alguna nova combinació. Gairebé inevitablement havia de ser una recepta dolça, portant el que porta, i... un cop vaig tenir el mató a l'abast, el meló, i la mel que un bon amic em va regalar un dia, una mel d'aquestes que encara fa olor de flors de tan fresca... ja ho vaig tenir!

Ingredients:
Meló Gàlia
Mel mil flors
Mató de 250 g


La recepta no té complicació. El més entretingut és tallar el meló. D'entrada, l'obrirem pel mig i després, amb cura i amb un ganivet prou afilat, tallarem unes llesques fines. En traurem la pell, la closca, que de totes maneres no llençarem. Després, al centre, com si féssim un rotllet, hi posarem el mató. Enrotllarem el meló i el reservarem. Farem tants rotllets com volguem (calculem unes dues tapetes per barba). I, finalment, posarem la mel a la base del plat i, damunt, els rotllets - tapa, de manera que amb la mel ens quedin ben asseguts, sense que se'ns moguin. I ja està! Els podem menjar punxant-los amb un escuradents o amb unes agulles de fondue, com vam fer nosaltres en aquest cas. Per a la decoració, farem servir les mateixes pells que hem tallat abans, i que col·locarem al costat del plat en forma de cargolet.



Amb aquesta recepta, doncs, participo a Memòries d'una cuinera del mes de juny.

Bon cap de setmana a tothom!!

35 comentaris:

  1. Brutalèrrim, quina presència i només amb tres ingredients!! :O

    ResponElimina
    Respostes
    1. Només tres! Sense trampa. Gràcies per la visiteta i bon cap de setmana... ens veiem aviat, oi? Petons

      Elimina
  2. Tres olas et faig jo!!!

    Que refrescant Marina i quin color més maco que tenen aquestes postres.

    Bon cap de setmana a gaudir del temps lliure.

    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Això mateix! A gaudir! que sembla que el sol i la calor ens acompayaran... iupi! Petonet, guapa

      Elimina
  3. M'has deixat seca amb la foto de les tres M! M'imagino un encenalls d'aquets farcidets i és que ha de ser tan melós.... el propi meló et neteja la boca de la mel, que bo Marina!
    Me l'apunto aquesta proposta, i tant!
    Bon cap de setmana guapa

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'agrada molt el nom d'encenalls que els has posat als talls de meló, Helena. Gràcies per la visita! Petons i bon cap de setmana

      Elimina
  4. un trio de M fantastico queda muy bueno y la foto de la presentación con el color del melon divina Marina
    bon cap de setmana
    peto

    ResponElimina
  5. Molt bona idea això del meló i deu combinar molt bé els sabors! Bon cap de setmana per tu també! petons!

    ResponElimina
  6. Em fas agafar gana... Quins postres més monos!

    ResponElimina
  7. Ostres Marina, qué bo, ara, això de tallar el meló té molt mérit perquè em sembla que s'ha de trencar amb molta facilitat!

    Si publico l'enfogona't un altre dia que no sigui el 17, passa res? Faré la recepta al cap de setmana. De totes maneres faria com la Núria, la faig però sense participar al sorteig.

    Petons, gràcies per participar i bon cap de setmana.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No passa res, Mònica! Publica quan puguis i ja ho enllaçarem, oks? Petons!

      Elimina
  8. Marina, t'has quedat amb el personal amb aquestes tres M. Quina passada de postres.
    Bon cap de setmana,
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. He, he, he... gràcies Nani. Et prometo que surt molt bo, i no és difícil! Petons

      Elimina
  9. Quina idea més bona! És de les que m'agraden a mi: senzilla però elegant i exquisida... Ha de ser molt bona i unes postres també molt sanes.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sanes... i bones! Ho eren... perquè hauré de comprar més meló que s'ha acabat! ;-) petons, guapa

      Elimina
  10. Que original ets, una versió molt estiuenca de la mel i mató.
    Petons.

    ResponElimina
  11. Quina combinació d'emmes més bonica i sobretot més bona! Ens semblen unes postres fabulosos i perfectes per aquests dies de calor.

    ESfruita. La botiga online de fruita i verdura de qualitat.

    ResponElimina
  12. És fantàstica aquesta proposta Marina! boníssima, original i molt sana, jo encara l'he de fer..!! :) Petons guapa!

    ResponElimina
  13. molt bé Marina! has aconseguit unir dues de les meves postres preferides!! el mel i mató i el meló!!! m'emporto aquesta i la recepta del flam per Memòries!! un milió de gràcies per participar. petonets guapa

    ResponElimina
  14. Marina aquest meló m´agrada molt!!! pel seu perfum:)), i amb el mató ho trobo genial! Petonets

    ResponElimina
  15. La mel i mató me agrada molt, y así como lo presentas debe estar riquisimo, habrá que probarlo.
    Buen fin de semana
    http://xoriguer48-lasrecetasdelabuelo.bl...

    ResponElimina
  16. Quina proposta tan dolça i original!! llastima que no m'agradi el meló, en el meu cas seria SMM sindria mel i mato!!jaja petons

    ResponElimina
  17. Ostre Marina que bo!!!!!!
    Original, bona i extraordinaria recepta
    OBE, el joc es canviar les lletres.
    Petons

    ResponElimina
  18. Una bona combinació....segur te un gust boníssim tot plegat !!!
    Petonets.

    ResponElimina
  19. Carai quina bona combinació, em sembla innovadora i molt bona.
    Una abraçada

    ResponElimina
  20. Oh, quina inventiva tens. La veritat és que a vegades no pensem però hi ha combinacions que poden ser molt bones. Aquest mos deu ser deliciós. Ben pensat i executat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies laura!!! Em fa feliç el teu comentari. Bona revetlla!

      Elimina
  21. Deliciós!!! sobretot senzill i refrescant... m´encanta. Petons,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies guapa! Sí que és refrescant, sí! Petons i bona revetlla

      Elimina
  22. Con lo dulcito que es el melón y la mezcla del requesón y la miel tiene que estar buenísimo. Muy original, Marina.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...