dimarts, 12 de juny del 2012

Entrepà de sardines en conserva de sal i pebres amb tomàquet raf


Amb uns productes tan senzills i barats es poden fer uns entrepans boníssims. Sí, ja ho sé, cal paciència, però si l'aconseguim, podem obtenir molt bons resultats per a no preocupar-nos-en durant una bona temporada. Ja ho he dit diverses vegades al bloc, que m'agrada molt fer conserves, tant dolces com salades. Melmelades, envinagrats, conserves amb oli... i avui, conserves amb sal! El gran conservant que ens ajudava als homes i dones, abans de les neveres, al transport i conservació dels aliments. Per aquest entrepà d'avui només necessiteu:

Ingredients:
Una dotzena de sardines fresques
1/2 quilo de sal
1 grapat de pebre negre i pebre rosa
1 tomàquet raf
Olives negres o olives mortes
1/2 barra de pa
1 raig d'oli d'oliva verge extra

El més costós, no econòmicament sinó en temps, és fer la conserva de les sardines. Primer caldrà netejar-les, treure'ls el cap i les entranyes i passar-les sota un bon raig d'aigua.


Després, les cobrirem de sal i els grans de pebre i les deixarem ben bé una setmana reposant, sense nevera. A temperatura ambient no hem de patir amb les sardines perquè la sal les mantindrà en forma. En tot cas, abans de començar, el que podem fer és congelar les sardines senceres prèviament per eliminar l'anisakis, com vaig fer en aquest cas.


Un cop passada aquesta setmana disposarem les sardines dins un pot de vidre, tancat hermèticament. Només en traurem les que ens volem menjar en aquell moment, i les posarem en remull per eliminar l'excés de sal. Després, les obrirem pel mig amb l'ajut d'un ganivet i ja ens les podrem menjar. Amb o sense cua, dependrà de perquè les volguem. Si volem menjar-les amb els dits, com si fos un peixet fregit, no caldrà, ja que la cua ens farà servei. Si les posem dins un entrepà per menjar-nos durant una excursió, evidentment ja traurem la cua i les restes d'espines que ens facin nosa, tot i que ja comprovareu que la majoria d'espines queden gelatinoses i ja no punxen. També hi podem incroporar unes olives negres o mortes, que hi lliguen la mar de bé! I per arrodonir-ho, un tomàquet raf ben madur! I ho reguem amb un bon raig d'oli, sense necessitat d'afegir-hi sal, que ja ens la dóna la sardina en conserva. Un altre plat fred per l'estiu, no? Bon profit!


22 comentaris:

  1. ohh!!!! que bó, llàstima que la meva hipertensiò, no em permet mejar salat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sempre es pot fer la conserva en vinagre, sinó... petonet, lolines!

      Elimina
  2. Guau, quin bocata!!! està per portar-lo a la feina. O millor encara, en algun parc al costat de l'oficina....

    http://cuinescuina.blogspot.com.es/2012/06/on-mengem-el-nostre-tupper.html

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, encara millor! Això del parc m'ha agradat molt... he he. Petons!

      Elimina
  3. Ho que li agradava al meu pare un entrepà com aquest.
    Avui he fet els tortellini amb espinacs i sobrassada. Boníssims.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bé, Ana!! M'alegro molt que t'hagin agradat, els tortellini, són fàcils de preparar, oi? Petonet, guapa.

      Elimina
  4. un bocata asi es sublime Marina,para almorzar es fantastico
    peto

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, avui per esmorzar el tinc a punt! Però potser no me l'acabo tot... eh? he he

      Elimina
  5. OOhh quina pinta aquest entrepà Marina, ja m'imagino empapant-me de l'oli, i el sabor del tomàquet i les sardines barrejada....ufff!! el sumum!!! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs sí, Roser, ben empapadet d'oli i... cap a dins!!! Ha ha ha. Petonets

      Elimina
  6. Mare meva... Quines ganes d'estiu! Això ha de ser molt bo!

    ResponElimina
  7. No saps el que m'arriben a agradar els entrepans de sardines a mi... els preparo a vegades per un dinar improvisat quan estic sola i disfruto com una truja. Aquest amb el tomàquet raf tan ben talladet és ideal per mi!! :D
    Petons!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Helena! Jo també hi disfruto com una truja... he he. I sense manies! petons

      Elimina
  8. Quina maaaaaaaaaaaaandra netejar sardines :)
    Sort que el resultat val la pena, oi?
    Ha de quedar un entrepà super gustós i molt sa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs jo dec ser rara, Gemma, perquè m'encanta netejar el peix... deu ser que tinc instints primaris destripadors... hi hi hi... petonet!

      Elimina
  9. Quina feinada!!!!!!!!!!!!!!!! mira jo porto la resta d'ingredients, el vinet i tu les sardines, que em declaro incapaç de posar-m'hi! Un bocata d'allò més bo, si senyora!
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. ok! A mi no em fa mandra, preparar el peix... i si el vi el portes tu... he he... petonet!

      Elimina
  10. Hola guapa. Es cert que fa dies que no publicava...es que he anat una mica liada, ja t'explicaré...
    Quin bocata de sardines...el meu pare fliparia, li encanten!!!

    ResponElimina
  11. Ostres, quin bocata mes bo!!!!!!!!!!! i a aquesta hora encara mes, començo a tenir gana ;-P
    Petonets

    ResponElimina
  12. Nena quin super bocata!!!!!
    Super bo!!!!!!!!
    Super sa!!!!!!!
    Super equilibrat!!!!!!
    Super boníssim!!!!!
    Supers petons!!!
    Isabel

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...