dijous, 28 de juny del 2012

Coca de mel i mató amb pol·len i xocolata


Després de la mel-mató-meló que vaig publicar la setmana passada en aquest blog em sembla que encara arribo a temps a incloure una altra recepta a Memòries d'una cuinera, i això em fa il·lusió per dos motius: perquè m'agrada poder col·laborar en aquests reptes que m'engresquen, ens engresquen em sembla, i perquè m'agrada molt el mel i mató.

Així doncs, avui deixo aquí una recepta molt fàcil de preparar, que si bé no és una cosa mai vista, sí que aporta un ingredient que, potser per algú, encara pot ser una mica desconegut. Parlo del pol·len, un aliment molt nutritiu. Potser l'utilitzo força perquè sóc poc de carn i cal buscar altres fonts de proteïna. El pol·len conté una forta proporció de proteïnes (de 16% a 40%) conté tots els aminoàcids coneguts i nombroses vitamines, especialment la C. Per tant, també va bé per evitar encostipats!

Ingredients:
1 làmina de pasta de full
125 g de mató
2 cullerades soperes de mel
1 cullerada sopera de pòl·len
Xarop de xocolata (opcional)

El procediment per elaborar aquesta recepta és molt fàcil, tot i que una mica diferent de l'habitual. En aquesta ocasió, vaig voler fer un invent. Coure la pasta de full sola, sense punxar amb forquilla, perquè s'inflés segons el seu mateix fer. Es va estar 20 minuts al forn i, efectivament, va quedar ben inflat. A continuació, vaig barrejar la mel i el mató en un bol i vaig partir la pasta de full per la meitat, allà on es deixava trencar sense problemes. A l'interior hi vaig posar el mel i mató, i ho vaig decorar amb el pòl·len, de gust intens i relativament dolç però no gaire. Per acabar-ho d'endolcir hi vaig incorporar també una mica de xarop de xocolata (del Mercadona).  I llestos! Per si no m'he explicat gaire amb això de la pasta de full, aquí teniu les fotos:




35 comentaris:

  1. Ostres avui nomes li trec el polen...es q no puc amb ell, de petita la meva mare em donava pq estava moooolt prima i deia q allo m'aniria be...uggg

    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. De fet, és un producte dietètic, sí. A mi em costa de prendre amb cullera sola, quan recomanen fer-ho així...

      Elimina
  2. Sorprenent coca però no per això menys deliciosa. Petons!

    Ana de: 5 sentidos en la cocina

    ResponElimina
  3. Hola Marina! quina coca tan bona!! a mi també m'agrada molt el mel i mató, el pòl·len l'acostumo a menjar en època d'exàmens, una culleradeta a l'hora d'esmorzar... no és que m'agradi gaire però va bé! i en aquesta coca hi queda molt bé, sembla un crocanti d'ammetlla ;) petons guapa!

    ResponElimina
  4. Això té una pinta Marina.... amb la tapeta i tot m'ha encantat! jo estaria la mar de contenta embrutant-me amb les engrunes de la pasta de full, jejej
    Petons!

    ResponElimina
  5. Mare meva Marina, una coca tremenda! M'encanta el toc de polen!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  6. Un entrepà de full i mel i mató, sensacional! M'encanta la presentació.
    No sabia que el pol·len fos tan ric en proteïnes...

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'imagino que el POL ·len té més coses que proteïnes... oi?:P Petonet!

      Elimina
  7. Acabo de decirlo,leo mató y me planto..otras de las tuyas...deliciosa!!

    ResponElimina
  8. La coca t'ha quedat mol maca amb el pòl.len per sobre i el xarop de xocolata. El mató li ha de donar un toc refrescant.
    Petons.

    ResponElimina
  9. Una recepta ben fàcil i molt lluïda! M'ha semblat molt original acabar la coca amb pòl·len. M'apunto el detall

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Miguel Ángel! Que tinguis un bon cap de setmana! Petons

      Elimina
  10. MARINA, VEURE LES TEVES RECEPTES ÉS UNA GRATA SORPRESA TOTS ELS DIES.
    AQUESTA COCA ES DELICIOSA

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Lolines! els teus comentaris dónen energia. Petonets

      Elimina
  11. Hola Marina,
    Quina combinació!!! Durant anys he pres molt de pol·len, tatn que el vaig arribar a avorrir. Em costa però, imaginar el seu gustet amb la mel i mató. A veure si en tornaré a comprar...
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. he he he... doncs a mi no m'ha cansat tant, però reconec que en sec i a cullerades... costa. Així gairebé no es nota, només reforça el gust de la mel! Prova-ho i em dius. Petons

      Elimina
  12. pintassa espectacular.
    Mira penso que el xarop de xocolata haurie de ser "obligatori" apart del sabor li alegra el color .

    Petons

    ResponElimina
  13. N'havia pres de pol·len però ara fa temps que no en prenc. Queda molt xulo perquè sembla crocant, segur que sorprén.
    Jo tampoc sóc massa de carn...
    Petons i moltíssimes gràcies per participar i amb més d'una proposta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí que sorprèn, Mònica! Gràcies a vosaltres per la súper proposta! he de reconèixer que aquesta... m'ha agradat molt! Petonets

      Elimina
  14. Que rica con el chocolate y que original! Me ha encantado! Y muy buena la presentación!

    ResponElimina
  15. Ben senzilla i bonica!, el pol.len li dona color i segur un toc ben especial,,,crec que l'incorporaré en alguna recepta!A reveure! i bon estiu!

    ResponElimina
  16. que bona aquesta coca entrepà, ja sento el creck creck quan te'l menjes!! a mi també m'encanta la mel i el mató!! bonissiimaa! petons

    ResponElimina
  17. ostres Marina!!! no se amb quina de les dues versions de mel i mató em quedo. No haig d'escollir, oi??? ;) moltíssimes gràcies per participar. petonets

    ResponElimina
  18. yo me quedo con las dos versiones,tremendas¡¡
    peto

    ResponElimina
  19. Por Dios, qué hambre me está entrando!!! Tiene una pintaza.

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...