dimecres, 28 de març del 2012

Hamburguesa de pèsols


Per variar, he tornat als fogons. Aquesta vegada per fer unes fantàstiques hamburgueses de pèsols. I dic fantàstiques no perquè em sobrin els padrins, sinó perquè no les havia fet mai i, per tant, per a mi també eren un misteri. Després del resultat em sembla que repetiré un dia d'aquests...

Ingredients:
100 g de pèsols
1 patata mitjana
Unes tires de pebrot vermell
1/2 carbassó
1 ceba tendra
espècies en pols (opcional)
1 ou
pa ratllat

D'entrada, feu un sofregit amb la ceba, el pebrot i el carbassó, fins que tot quedi ben tovet. Seguidament, afegiu-hi els pèsols (aquests eren congelats i, per tant, s'han estat uns 5 minuts al foc). També ho heu de salar.

A part, bulliu la patata. Després, la poseu en un bol i l'aixafeu i també la saleu. Incorporeu el sofregit de ceba, pebrot, carbassó i pèsols, i seguiu aixafant. Si teniu trituradora us serà ben fàcil. Sinó, ho haureu de fer amb la forquilla perquè amb la batedora no va bé, és massa espès. Cal, doncs, una mica de paciència i bons canells. Us ha de quedar una cosa així:


Deixeu que la barreja es refredi a temperatura ambient i procediu a fer les hamburgueses. D'entrada, heu d'agafar part de la massa i fer una bola. Després, la passeu per ou batut. A continuació, la passeu per farina de galeta (pa ratllat) i l'aneu aixafant, de manera que us quedi un cercle. Així:


I, finalment, feu l'últim pas, el més fàcil. Jo les he fet amb molt poc oli, a la paella, perquè com que la massa ja és cuita no cal fregir-les gaire, només que es dori el pa. Així, també sigui dit de pas, les fem més sanes... no? El resultat, per dins i per fora, queda així:


Aquesta vegada no hi he posat comí ni cap altra espècie, no perquè no m'hi agradin sinó perquè me n'he oblidat. La propera vegada potser les faré amb curri, o cúrcuma, o cilantre, o all, o... en fi, múltiples versions de la mateixa recepta amb sabors infinits. Per no cansar-se'n mai, vaja.

Aquesta vegada ho aprofito per a presentar l'hamburguesa de pèsols al repte Memòries d'una Cuinera del mes de setembre. Així, no quedarà en l'oblit. Gràcies, noies!








45 comentaris:

  1. Apa MArina, quina bona idea!! Els pèsols m'encanten, però al Xavi li costen una mica, la pròxima vegada provaré de fer-los format hamburguesa!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
    Respostes
    1. A veure si el convences amb les hamburgueses Sandra! petonet

      Elimina
  2. Aquestes hamburgueses vegetals em fascinen... No tardaré a provar-les de fer! Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Segur que t'agradaran, Cinta. Queden molt gustoses i són lleugeres! petons

      Elimina
  3. Amb pèsols no n'he fet mai! En faig amb cigrons i arròs, el proper cop les provaré així, que a casa els pèsols ens encanten. A més, queden d'un color verd preciós ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Queden més dolcetes que amb cigrons i arròs. Ja em diràs què tal? Petonet

      Elimina
  4. Ostres m'agrada molt la idea, en definitiva els pèsols no deixen de ser una llegum i trobo que pot quedar genial! La foto de la forquillada té una pinta boníssima, em penso que no trigaré en provar-la, que a casa ens agraden molt aquestes versions d'hamburguesa ;)
    Petons!

    ResponElimina
  5. hamburguesa muy original y que me la guardo a pendientes ya.te ha quedado muy bien y con un color muy apetecible
    peto

    ResponElimina
  6. Quina hamburguesa mes original, la tastarem, gràcies ;-)
    Petonets

    ResponElimina
  7. M'agraden molt les hamburgueses vegetals, a vegades queden una mica toves, però aquestes t'han quedat amb una consistencia perfecta.
    Petons.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, la bona consistència és gràcies a la patata, Ana. Vet aquí el secret! Petonet

      Elimina
  8. tens raó, segur que no te'n canses mai si pots anar fent variacions, és la manera de no avorrir-se mai de les coses que més t'agraden...

    ResponElimina
  9. jo tinc unes fetes amb carbaçó i cigrons, també ens va agradar i el meu nano va menjar sense protestar..

    ResponElimina
  10. Hola Marina guapa tu

    mil gràcies per la teva visita

    queden molt bones les vegetals, a casa agraden molt
    mil petonets Susanna

    ResponElimina
  11. Quina hamburguesa tan maca t'ha quedat!!! m'encanta que sigui vegetal!! apuntada a la meva col.lecció!! petons

    ResponElimina
  12. M´agraden moltíssim els pèsols. A aquesta burguer no li faria cap lleig. Artisticament parlant és una preciositat de colors.

    ResponElimina
  13. Dons a mi, que els péssols no m'acaben de fer el pes, crec que es una bona manera de menjar-ne...
    Petonets.

    ResponElimina
  14. Carai....aquesta si que me la puc menjar !!!!boníssima segur !!!!
    Petonets.

    ResponElimina
  15. Unes hamburgueses per guardar la línea, hehehehe
    Petons

    ResponElimina
  16. Bé, podriem entrar a debatre si cal dir-ne hamburgueses o no. No ho tinc clar doncs si la forma ho és, hi ha altres preparacions de cuina oriental similars... falafels de pèsols? En tot cas no importa!! El que no es pot debatre és que fan una pinta fantàstica. M'han entrat moltes ganes de fer-ne!! :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Digues-n'hi com vulguis, Òscar. El que és evident és que queden molt bones!! Arrisca't i ja em diràs!! Petons i bon cap de setmana

      Elimina
  17. Una hamburguesa vegetal a tenir a la nostre carpeta de pendents de fer.

    Un petonet

    ResponElimina
  18. No se m'havia passat pel cap, a veure si així "enganyo" als nens!;)
    Petons.

    ResponElimina
  19. Que originals i bones, si que són fantàstiques!
    petonets

    ResponElimina
  20. M'encanta saber que tu també en fas!!!!!. Què bones són.
    Has provat les de cigrons?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si! Les de cigrons ja són un clàssic, tant fetes com una croqueta com en forma aixafada... bones, oi? Petonet!

      Elimina
  21. Què bones aquestes hamburgueses!!!són sanes, i a més ara és temporada de pèsols!!!

    Petonets!

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! Ara s'ha d'aprofitar al màxim aquest llegum!!! Petons

      Elimina
  22. L'altre dia vaig veure unes hamburgueses de llenties, i avui aquestes de pèsols... perfectes per un dinar o sopar vegetarià!!!!!!!!!!! Crec que demà faré una bona compra a plaça per fer-ne!!!!!

    ResponElimina
  23. Marina, vaig fer les hamburgueses fa un parell de dies i van sortir molt bones. moltes gracies per la recepta!

    ResponElimina
    Respostes
    1. M'alegro que t'agradessin, Sonia! Encantada que la recepta t'hagi estat útil! Petons

      Elimina
  24. He vist l'enllaç al blog de Memòries d'una cuinera i he vingut a veure les teves hamburgueses vegetals, aquest mes hi ha moltes versions veggies!! :)
    Molt bona idea els pèsols, jo normalment les faig de llegums. Una abraçada! !

    ResponElimina
  25. Moltes gràcies Marina, segur que l'Arlet estarà encantada amb tan bon menjar!
    Petons.

    ResponElimina
  26. tic tac tic tac... que quasi ja tens l'Arlet amb tu Marina!!!!! quins nervis, que vagi molt bé guapa, segur que aquesta nena amb els pares cuiners que té creixerà com una princessa!!!!! petonets guapos i gràcies per totes les propostes

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...