dimecres, 11 de gener del 2012

Tomàquets farcits de burrata, anxova i melmelada, amanits amb oli de menta

Per primera vegada, vaig provar la burrata, un formatge de la regió italiana de Pulla que té forma de farcell, amb una coberta semblant a la mozzarela, però amb un farcit de formatge fresc. D'aquí deu treure'n el nom perquè burrata, en italià, vol dir mantega i precisament com la mantega és l'interior d'aquest formatge exquisit.
Què necessitem? 
1 formatge burrata
4 tomàquets roses
8 anxoves
100 g de melmelada de maduixa
Emulsió d'oli d'oliva verge extra amb sal i menta

Per muntar els tomàquets necessitem, a més de la burrata, unes anxoves dessalades i melmelada de maduixa. Comencem buidant els tomàquets rosa i, a l'interior i a la base, hi posem un parell de cullerades de melmelada. A part, trinxem l'anxova amb la burrata i també fem servir la barreja per farcir.

Finlment, ho reguem amb un raig d'emulsió d'oli de menta i ho decorem amb uns espàrrecs de marge escaldats.





14 comentaris:

  1. //Easy-joke-alert

    Aquesta proposta és una burrata de bona!!

    en of alert//
    :P

    ResponElimina
  2. Quina recepta més original, tots els ingredients fan una combinació de sabors molt curiosa.
    Una abraçada

    ResponElimina
  3. Quin formatge més curiós...te molt bona pinta...i la barrega am les tomates a de ser genial!!! petons.

    ResponElimina
  4. Trobo molt original ficar-hi la melmelada, ha de quedar molt bé. La combinació de l'anxova amb la burrata m'encanta, És un clàssic italià molt bo ;)

    ResponElimina
  5. Quin entrant més bo! No n'he vist mai, de formatge d'aquest. L'aconsegueixes en algun lloc especialitzat?

    ResponElimina
  6. Em smebla que no he menjat mai burrata... però ara per sopar m'enduria aquests tomàquets!!
    Petonets
    Sandra

    ResponElimina
  7. Mamilu: Sí que queda bé. I amb el formatge, el tomàquet queda ben bo!

    Gemma: Amb la melmelada a mi m'hi encanta, i les anxoves. Tot plegat, amb molts contrastos.

    Lolines: Gràcies per la visita!

    Mª Antònia i Pere: En vaig trobar al mercat. Jo anava amb la idea de comprar búfala fresca, i la carnissera no en tenia i em va dir que la burrata encara era millor. I la va encertar!

    ResponElimina
  8. muy buena y la combinacion de ingredientes fantastica,unos tomates bien potentes de sabor

    ResponElimina
  9. saps que he llegit molt sobre la burrata, i em fascina la idea del farcellet de formatge farcit de crema, perquè sé que m'agradaria molt, però mai no n'he pogut comprar perquè no n'he trobat?

    ResponElimina
  10. Miquel: els tomàquets eren boníssims! De les pageses.

    Marnel: Sempre pots fer-me l'encàrrec i miro si te'n trobo. Aquesta és de Palamós, però potser pel Vallès també en venen.

    Petons

    ResponElimina
  11. Aquests tomàquets farcits han de ser una “burrata”de bons, hehehehehehe
    Petons

    ResponElimina
  12. Un altres plat de cuina italiana, m'encanta!! Ara només falta saber on es pot trobar la "burrata"... ains qui pugués anar a Italia de tant en tant...

    Petons!!

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...