dimarts, 27 de desembre del 2011

Flam de pebrot escalivat amb oli de menta

Una de les delícies inventades durant aquests dies de festa va ser la versió del pebrot en forma de flam. La recepta que vaig seguir imita una mica la que acostumo a fer amb els flams dolços d'ou, de mató, de coco, però aquest cop hi ha algun altre ingredient afegit. El resultat és aquest:


Ingredients (per 6 flams mitjans):
2 pebrots escalivats (al forn)
2 ous sencers
2 cull. d'oli d'oliva verge extra
1 cull de salsa perrin's
50 g de pa ratllat
1 pessic de sal

Per a fer aquest flam, el primer que courem serà el pebrot sencer al forn, fins que quedi ben tou. Després, l'arreglarem, és a dir, li traurem les llavors i la pell, i el ficarem en un pot per a triturar. Continuarem introduïnt la resta d'ingredients: els ous, la sal, la salsa. I tot per la batedora.! Mentrestant, haurem preescalfat el forn a 180 ºC. Ja hi haurem introduït una safata amb aigua, per coure els flams al bany maria amb les flameres que tenim, com aquestes:


Finalment, ho deixarem refredar, però col·locant els flams cap per avall, damunt d'una safata. Per servir-los podem fer moltes coses. Elaborar un oli de menta, com en aquest cas, servir-ho amb sopa de porro (vichyssoise), muntar-ho amb vol-au-vents, i tot allò que se us acudeixi!

*** Les fotos m'han desaparegut de Picassa, em sap greu... 

8 comentaris:

  1. M'agrada la combinació amb el porro!! És molt original :)

    ResponElimina
  2. Porro....? Ja em diràs on l'has vist... jo diria que això seria una altra història... ! Petons!

    ResponElimina
  3. jo també m'apunto la versió amb crema de porro que smentes, i hi posaria unes gotes d'oli de tòfona, que perfumaria el conjunt d'una manera embriagadora.

    ResponElimina
  4. Sí, sí! M'apunto la proposta, Manel. ;-)

    ResponElimina
  5. Doncs Marina jo m'el quedo tal qual, què bo! jeje
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  6. Está molt bé aquesta versió per fer els pebrots, en tinc a la nevera i demá u provaré, amb la pinta que té segur que ens agrada.
    Nena, que conec molt bé Palamós, vaig anar al colegui de les carmelitas pugant a La Fosca, tinc molt bons recors,vivíam devant de Torre Valentina!!Quina ilusió trobar algú d'allà.
    Molts petons.

    ResponElimina
  7. Quina casualitat, Mamilu! Jo visc a la carretera de la Fosca, sobre el port Marina... saps? Fa il·lusió, sí. A veure si encara ens hi trobarem! Ara no hi visc, però la meva família sí. petonet

    ResponElimina
  8. Hehehe, doncs mira, ni idea de on habia vist el porro... de fet he tornat perque em pensava que t'havia deixat un comentari sobre que no trobava 'la recepta com a tal' que tampoc no és el cas... em faig gran o que cony passa!!! XDDDD

    ResponElimina

Gràcies per visitar-me, m'ajudes a seguir aquí! Fins aviat!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...